Eva Fedorová, Product Owner, Tým pro rozvoj systémů kontaktního centra 
Výchozí situace
Tatra banka neustále přichází s novými způsoby, jak zlepšit služby pro své klienty. Tentokrát posouvá osobní bankovnictví na vyšší úroveň a zefektivňuje interakci mezi klienty a jejich osobními bankéři, aby klienti dostali podporu okamžitě, vždy když ji potřebují.
Nová služba „Podpora na dálku“ přináší moderní způsob komunikace přímo přes mobilní aplikaci banky. V úvodní fázi je určena pro klienty s přiděleným osobním bankéřem a poskytuje jim stálý komunikační kanál. Klienti mohou kdykoli zanechat vzkaz, položit otázku nebo požádat o radu, přičemž osobní bankéř jejich žádost vyřídí v co nejkratším možném čase. V dalších fázích se plánuje rozšíření služby na širší klientské segmenty.
Průběh projektu
Jako jeden z hlavních integrátorů a konzultační partner Tatra banky jsme zajistili komplexní implementaci řešení „Podpora na dálku“ a propojili technologii Unblu se stávající bankovní infrastrukturou.
„Jsem rád, že můžeme s Tatra bankou spolupracovat při spuštění služby „Podpora na dálku“, která přináší okamžitou hodnotu pro klienty i banku. Tento projekt potvrzuje, že odborná spolupráce a technické know-how dokáží vytvořit měřitelný přínos a reálně zlepšovat procesy. Tatra bance jsme poskytli nejen naši technickou expertízu, ale také konzultační poradenství a podporu během celého projektu, což zajistilo hladkou integraci technologie Unblu se stávající mobilní aplikací banky.“
– Radovan Ulej, Presales Consultant, Soitron
Naším klíčovým úkolem bylo zastřešit integraci, umožnit směrování hovorů a komunikace z mobilní aplikace přímo do kontaktního centra. Díky tomu, že jsme před lety pomohli Tatra bance vybudovat kontaktní centrum na technologii Cisco, jsme detailně znali jeho prostředí a mohli jsme připravit optimální řešení.
Velmi podstatné bylo, aby všechny systémy – mobilní aplikace, Unblu a Cisco – spolupracovaly hladce, poskytovaly přesné informace o dostupnosti bankéře a zároveň zaručovaly bezpečnost a správné ověření klienta. Projekt proto vyžadoval velmi úzkou spolupráci tří stran – našeho Soitron týmu, specialistů z Unblu a vývojářů mobilní aplikace Tatra banky. V roli konzultačního a byznys partnera jsme bance poskytli kontinuální podporu a odborné poradenství během celého projektu.
Naše úloha přesahovala rámec klasického IT dodavatele.Řešili jsme řadu otázek týkajících se architektury řešení, implementačních detailů či „best practices“, čímž jsme zajistili, že výsledné řešení je stabilní, bezpečné a uživatelsky přívětivé.
Unikátnost projektu spočívá i v tom, že Tatra banka je první bankou v regionu, která službu „Podpora na dálku“ integrovala přímo do mobilní aplikace. Služba využívá technologii „Co-Apping“ od švýcarské společnosti Unblu, odborníka na digitální řešení pro komunikaci s klienty ve finančním sektoru.
Díky této technologii může bankéř spolupracovat s klienty přímo v mobilní aplikaci a přitom zajistit, že všechna citlivá data, například hesla, zůstávají soukromá. Tato bezpečná a personalizovaná spolupráce zvyšuje efektivitu, šetří čas bankéři i klientovi a přímo ovlivňuje jeho spokojenost.
„Jsme obzvláště hrdí na tento projekt s Tatra bankou. Jejich neúnavné soustředění se na budování výjimečné zákaznické zkušenosti bylo zřetelné v každé fázi procesu. Věřím, že tento projekt představuje nový standard bankovních inovací nejen na Slovensku, ale i v širším regionu. Ve jménu společnosti Unblu jsem zároveň vděčný skvělému týmu ze Soitronu, úzká spolupráce umožnila hladkou integraci technologie Co-Apping od Unblu do řešení, které je zároveň elegantní i efektivní. Výsledky mluví samy za sebe – vyšší efektivita, spokojenost zákazníků a především lepší propojení mezi bankéři a klienty.“
– Jens Rabe, Co-CEO, Unblu
Výsledky a přínosy
moderní způsob komunikace přímo přes mobilní aplikaci
stálý komunikační kanál mezi klientem a osobním bankéřem
rychlejší vyřízení požadavků klientů
optimalizace pracovních procesů zaměstnanců kontaktního centra
bezpečná, šifrovaná komunikace
flexibilní poskytování služeb
160 bankéřů s přístupem k technologii Co-Apping
40% zlepšení efektivity (výsledek pilotní fáze)
94 bodů v ukazateli Net Promoter Score (spokojenost klientů) podle odpovědí 172 klientů (výchozí hodnota byla 82)
84,6 bodů v hodnocení System Usability Score od bankéřů
Profil zákazníka
Tatra banka je první soukromou bankou na Slovensku a členem mezinárodní skupiny Raiffeisen Bank International. Dlouhodobě patří mezi lídry slovenského bankovního trhu, zejména v oblasti firemního a privátního bankovnictví či asset managementu. Je známá svým důrazem na inovace, které klientům přinášejí moderní a jednoduchá řešení – od okamžitých plateb přes biometrické technologie až po mobilní aplikace nové generace. Své působení opírá o její misi – měnit inovace na výjimečnou zkušenost.
Použité technologie
Unblu SPARK, Cisco Unified Contact Center Enterprise, Soitron Unblu-Proxy