Soitron automatizuje americkému Clariosu procesy po celém světě

Soitron automatizuje americkému Clariosu procesy po celém světě

Společnost Clarios, která stojí za značkami jako Varta, Optima nebo Heliar, patří k největším výrobcům akumulátorů v automobilovém průmyslu. Její baterie se dnes instalují do třetiny nově vyrobených vozidel. Clarios vznikl odprodejem a přejmenováním někdejší divize Johnson Controls Power Solutions a dnes po celém světě zaměstnává 16 tisíc lidí ve více než 140 zemích, včetně Slovenska, kde má velké finanční centrum sdílených služeb. A právě v obchodních servisních centrech se ukrývá velký potenciál pro využití automatizace procesů pomocí softwarových robotů (RPA), kterou Clarios ve spolupráci se společností Soitron zavádí na různých pracovištích po světě.
Případová studie byla publikována 17.02.2023

požadavky

  • Najít dlouhodobého partnera, který má praktické zkušenosti a zajistí automatizaci prostřednictvím RPA v různých částech světa
  • Automatizovat a zefektivnit procesy center sdílených služeb
  • Zlepšit zastupitelnost zaměstnanců
  • Eliminovat náklady spojené s chybovostí

řešení

  • Audit a výběr procesů vhodných k RPA
  • Kompletní vývoj, nasazení a provoz softwarových robotů formou služby as a service
  • Automatizace a optimalizace vybraných procesů v různých zemích světa

výsledky a přínosy

Měřitelné časové úspory ve výši několika člověkodnů denně

Odstranění zdržení a prostojů v procesech

Zlepšení zastupitelnosti zaměstnanců

Odlehčení zaměstnancům od monotónních manuálních činností s nízkou přidanou hodnotou

Zvýšení plynulosti procesů a v návaznosti na to i finančních parametrů jako je například cash-flow

Softwarové roboty v NAY pomáhají zvládat sezónní nápor zákazníků

Softwarové roboty v síti prodejen NAY pomáhají zvládat sezónní nápor zákazníků

Řetězec elektroobchodů NAY se v posledních letech kvůli rostoucímu podílu online prodeje potýkal s největšími sezónními problémy s kapacitou v back-officu a call centru. Vedení společnosti se tento chronický problém snažilo řešit inovativně, a tak muselo dojít i na téma automatizace. Hlavní myšlenkou bylo pokusit se automatizovat procesy a činnosti, které jsou monotónní, pracné nebo časově náročné a stálé zaměstnance kapacitně nejvíc zatěžují právě během sezónních výkyvů.
Případová studie byla publikována 25.01.2022

požadavky

  • Zjednodušení administrativních procesů a odstranění úzkých míst
  • Zlepšení spokojenosti a loajality zákazníků
  • Odstranění chyb, které nevyhnutelně vznikají při manuálních činnostech
  • Snížení obchodních rizik
  • Zvýšení spokojenosti zaměstnanců s prací

Řešení

  • Procesní audit a výběr procesů vhodných pro robotickou automatizaci (RPA) ve spolupráci s integrátorem, který poskytl know-how a osvědčené postupy z jiných maloobchodních společností
  • Nasazení softwarové platformy UiPath
  • Automatizace a optimalizace vybraných procesů

výsledky a přínosy

Zajištění plynulosti procesů při nárůstu online prodeje bez nutnosti najímat brigádníky

Odstranění úzkých míst, která mohou vést ke zbytečným prodlevám, například při vracení plateb zákazníkům, vyřizování reklamací nebo ověřování dostupnosti zboží

Zlepšení služeb zákazníkům díky zrychlení procesů

Eliminace opakujících se monotónních činností a tím zvýšení spokojenosti zaměstnanců s prací

Úspora finančních nákladů na pomocnou pracovní sílu při sezónních výkyvech v prodeji

Softwarový robot v společnosti NAY

Společnost NAY zaměstnala softwarového robota

Za rychlým nasazením softwarových robotů ve společnosti NAY stojí agilní zaměstnanci a tlak zákazníků, kteří kamenný obchod vyměnili za počítač.
Případová studie byla publikována 06.04.2021

požadavky

  • Zvýšit spokojenost zákazníků i zaměstnanců
  • Eliminovat chybovost při manuálních administrativních činnostech
  • Zefektivnit administrativní procesy

ŘEŠENÍ

  • Robotická procesní automatizace (RPA) vybraných procesů
  • Zaškolení klíčového uživatele zákazníka, který působí jako interní konzultant

výsledky

Eliminace opakovaných monotónních činností prováděných zaměstnanci a tím i zvýšení jejich spokojenosti s prací

Zajištění plynulosti procesů při nárazovém zvyšování online prodeje

Zkvalitnění zákaznických služeb urychlením procesů

O storno objednávek se postará robot

O STORNO se už nemusí starat pracovníci zákaznického centra

Kontaktní centra e-shopů patří k nejvytíženějším oddělením. Při analýze jejich činností společnosti často přicházejí na to, že se hodně zákaznických požadavků opakuje a jsou časově i finančně náročné. Stejné to bylo i u našeho zákazníka, který provozuje jeden z největších e-shopů na českém a slovenském trhu. Společnost chtěla ulehčit zaměstnancům svého kontaktního centra od repetitivních úkolů a zároveň snížit náklady na kontaktní centrum.
Případová studie byla publikována 10.03.2021

Požadavky

  • Zautomatizovat vyřizování požadavků na plné nebo částečné STORNO od zákazníků a snížit náklady
  • Zrychlit vracení peněz zákazníkům na základě vyřízených požadavků na STORNO a zvýšit spokojenost zákazníků
  • Zjednodušit proces přijímání a vyřizování požadavků na STORNO
  • Zkrátit dobu vyřizování požadavků na STORNO od zákazníků, především během hlavní sezóny
  • Snížit chybovost lidí
  • Vyzkoušet fungování automatizace před jejím případným využitím v dalších službách kontaktního centra

ŘEŠENÍ

  • Zaznamenání a popis procesů při přebírání a vyřizování ticketů od zákazníků
  • Audit a zpracování procesní mapy
  • Zmapování infrastruktury zákazníka
  • Návrh automatizovaného softwarového řešení (RPA)
  • Design řešení, testování, pilotní provoz, optimalizace a ostrý start

VÝSLEDKY A PŘÍNOSY

Úspora nákladů (řádově stovek tisíc korun nebo víc) za zbytečnou přepravu stornovaného zboží.

Méně chyb při vyřizování zákaznických požadavků.

Spokojenější zákazníci, kteří se mnohem rychleji dostanou ke svým penězům a mají požadavky vyřízené dřív i v sezónních špičkách.

Zaměstnanci neztrácejí čas mechanickými činnostmi a můžou se věnovat smysluplnějším věcem.

Zákaznické požadavky dnes vyřizují už dva roboti na různých komunikačních kanálech.

Sazkabot od Soitronu zvládne vyřídit pětinu příchozích chatů Sazky

SAZKABOT OD SOITRONU ZVLÁDNE VYŘÍDIT PĚTINU PŘÍCHOZÍCH CHATŮ SAZKY

Na kontaktní centrum české loterijní společnosti Sazka se denně obrátí asi 700 stávajících i potenciálních zákazníků. Velká část z nich přitom klade relativně jednoduché otázky. Ptají se třeba na registraci, na aktuálně probíhající akce nebo na produkty a služby. Při zavádění nového kontaktního centra Sazky společností Soitron se proto objevil i návrh na nasazení chatbota, který by dokázal automaticky a nezávisle vyřizovat požadavky alespoň části návštěvníků webu.
Případová studie byla publikována 21.05.2020

Požadavky

  • Zbavit pracovníky kontaktního centra zátěže spojené s vyřizováním jednoduchých a často se opakujících otázek.
  • Zefektivnit činnost kontaktního centra a uvolnit kapacity potřebné k vyřizování složitějších problémů zákazníků.
  • Zintenzivnit proaktivní komunikaci loterijní společnosti.

Řešení

  • Analýza historické komunikace Sazky a extrakce nosných témat.
  • Návrh logiky, na jejímž základě má chatbot reagovat a komunikovat.
  • Implementace řešení SOITRON*bot určeného k zautomatizování komunikace.
  • Integrace do kontaktního centra Avaya se sémantickým softwarem PoolParty.
  • Technická podpora, konzultace a školení, která společnosti Sazka umožňují, aby samostatně vytvářela nové konverzační scénáře a rozšiřovala schopnosti chatbota.

Výsledky

Automatizované vyřizování jednoduchých a často se opakujících otázek prostřednictvím klíčového a rozvíjejícího se komunikačního kanálu, kterým je chat na stránce společnosti Sazka.

Možnost rozšířit řešení SOITRON*bot i na e-mailovou komunikaci, webové formuláře nebo online prostředí a sociální sítě.

Efektivnější využití personálních kapacit včetně rozvoje obchodních online aktivit, do kterých Sazka dokáže bota do značné míry zapojit.

Návratnost investice do jednoho roku.

V Soitronu jsme “zaměstnali” robota, který půlhodinový proces zvládne sám za 30 sekund

V SOITRONU JSME “ZAMĚSTNALI” ROBOTA, KTERÝ PŮLHODINOVÝ PROCES ZVLÁDNE SÁM ZA 30 SEKUND

Noví zaměstnanci potřebovali ke své práci často různe přístupy, které neměli připravené ke dni nástupu do zaměstnání. Řešili to individuálně napříč různými odděleními a často s tím ztratili hodně svého času, ale i času dalších kolegů. Rozhodli jsme se proto, že si na onboarding proces posvítíme.
Případová studie byla publikována 12.06.2019

Požadavky

  • Urychlit, usnadnit a zpřesnit onboarding proces (proces nástupu nového zaměstnance), který souvisí s velkým množstvím administrativních úkonů.
  • Ulehčit od této administrativy co nejvíce lidí.
  • Minimalizovat chybovost při procesu (nesprávně vyplněné údaje a podobně).

Řešení

  • Automatizace onboarding procesu prostřednictvím RPA (robotická procesní automatizace).
  • Zmapování všech úkonů, které prováděli lidé při nástupu nového zaměstnance.
    Optimalizace slabých míst v interních procesech.
  • Definování pravidel automatizace, naprogramování softwaru, testování a nasazení do plného provozu.

výsledky a přínosy

Onboarding proces se zkrátil z půl hodiny na 23 sekund.

Rutinní agendu zvládne namísto 5 lidí jeden robot. Ti získali prostor pro důležitejší pracovní úlohy.

Zefektivnili jsme interní procesy a databáze, eliminovali jsme chybovost.